„Kino pavasaris“ Klaipėdoje: 5 filmai, kuriuos būtina pamatyti

Kovo 23 d. prasidedantis 22-asis „Kino pavasaris“ Klaipėdos žiūrovus kvies išvysti net 22 filmus.

Šiais metais į festivalio programą įtraukti „Oskarų“ laureatai ir nominantai, jau spėjusios visoje Europoje išgarsėti komedijos bei širdį draskančios dramos, tad išsirinkti filmą bus nelengva užduotis. Norėdami ją palengvinti, pateikiame „Kino pavasario“ meno vadovės Santos Lingevičiūtės sudarytą sąrašą filmų, kuriuos šiemet būtina pamatyti klaipėdiečiams.

1. Ledi Makbet („Lady Macbeth“, rež. William Oldroyd). Šis filmas – tai Nikolajaus Leskovo apysakos „Ledi Makbet iš Mcensko apskrities“ adaptacija. Kino juosta nukelia į XIX a.Šiaurės Anglijos kaimą, kuriame jauna megina Ketrin (Florence Pugh) ne savo noru išteka už daug vyresnio žemvaldžio.

Santos Lingevičiūtės komentaras: „Dar vienas erotinis trileris, kurio veiksmas vyksta Viktorijos laikais Anglijoje. Sužavėjo tuomet suvaržytos moters užsispyrimas bet kokia kaina pasijausti laisvai ir nežaboti savo aistros.“

2. Tobuli melagiai („Perfect Strangers“, rež. Paolo Genovese). Nacionaliniu fenomenu vadinama italų komedija pasakoja istoriją apie septynių ilgalaikių draugų vakarėlio žaidimą, kurio metu mobilieji telefonai sudedami ant stalo, kiekviena teksto žinutė perskaitoma garsiai, o į skambučius atsiliepiama tik įjungus garsiakalbį. Nors šio itin asmeniško žaidimo tikslas – įrodyti savo atvirumą, jo metu paaiškėja, kad paslapčių turi kiekvienas žaidėjas. Provokuojanti komedija „Tobuli melagiai“ jau pardavė daugybę bilietų Italijoje, o Kairo tarptautiniame kino festivalyje filmas buvo apdovanotas už geriausią scenarijų.

Santos Lingevičiūtės komentaras: „Pasižiūrėjusi šį filmą išsigandau, kad mobiliajame telefone – beveik visas mano gyvenimas: kontaktai, nuotraukos, laiškai, žinutės. Nors ir pasitikiu savo antra puse, bet jeigu nuspręstų vieną dieną panaršyti mano telefone – gal kitądien ir nebepamatyčiau… Nuoširdžiai rekomenduoju visiems.“

3. Paskutinė šeima(„The Last Family“, rež. Jan P. Matuszyński). Tai kino juosta apie gerai žinomų menininkų šeimą: dailininką Zdzislawą Beksinskį, jo žmoną Zofią ir jų sūnų Tomą. Šis filmas tapo Gdynės festivalio žiuri ir žiūrovų numylėtiniu, laimėjo apdovanojimus Čikagos, Locarno, Tromso, filmų festivaliuose.

Santos Lingevičiūtės komentaras: „Vienas labiausiai patikusių filmų pernai. Visada žavėjausi lenkų kinu ir jis retai kada nuvilia. Per vienos šeimos istoriją papasakojama tiek daug, kad, manau, kaip ir aš, po filmo norėsite tiesiog patylėti, nes nelabai pavyks suformuluoti mintis. Tam prireiks laiko.“

4. „Baigiamieji egzaminai“ („Graduation“, rež. Cristian Mungiu). Tai filmas apie tėvų vaidmenų pasiskirstymą ir kompromisų paiešką. Rumunų naujosios kartos režisieriaus Cristiano sukurtas filmas laimėjo prizus net septyniuose kino festivaliuose.

Santos Lingevičiūtės komentaras: „Žiūrint šį filmą, – aplankė deja vu jausmas: mažai kuo skiriamės nuo Rumunijos, nes vis dar iki galo neatsikratome sovietinio mentaliteto. Esam toks pat artimų giminių kraštas, kuriame ranka plauna ranką, o papirkinėjimai, kyšiai vis dar labai gajūs. Ne veltui Cristianas Mungiu – vienas geriausių dabartinių režisierių visoje Europoje.“

5. „Aš nesu ponia Bovari“ („I am not Madame Bovari“, rež. Xiaogang Feng). Šis filmas – tai istorija apie paprastą moterį, kuri nukentėjusi nuo buvusio vyro sukčiavimo, teisybės bando ieškoti pasitelkdama Kinijos teisinę sistemą. Filmas iš viso laimėjo 5 apdovanojimus Golden Horse, Toronto ir San Sebastiano kino festivaliuose.

Santos Lingevičiūtės komentaras: „Pasakysiu tiek: viena moteris Kinijoje sugebėjo sudrebinti visą vyrišką teisinę sistemą. Tai ir rimta, ir satyriška istorija. Man šis filmas apibūdina tai, ką yra sakęs garsus JAV režisierius Michaelas Moore’as: „jei vadovautų tik moterys, visų pirma 2008 m. per pasaulį nebūtų nusiritusi ekonominė krizė, nes bankas, su kuriuo ji siejama, būtų priklausęs seserims Lehman; Islandijoje tada nebankrutavo tik vienas bankas – jis priklausė moterims, o šios tiesiog nepirko to, apie ką nieko nesuprato.“

22-ąjį „Kino pavasarį“ Klaipėdos mieste uždarys tik per 12 dienų nufilmuota vokiečių režisieriaus Juliano Rosefeldto kino juosta „Manifestas“ („Manifesto”, rež. Julian Rosefeldt), kurioje net 13 skirtingų personažų suvaidino talentingoji Cate Blanchet. Filme išgirsite 12 skirtingų ištraukų iš garsių režisiersių, menininkų, futuristų manifestų.

Visa Klaipėdos „Kino Pavasario“ programa – ČIA.