„Karmen“ / Krasauskaitės nuotr.

„Auksiniu scenos kryžiumi“ paženklinta kitokia klaipėdiečių „Karmen“

„Auksinį scenos kryžių“ už šio spektaklio choreografiją pelniusios jaunosios menininkės Aušros Krasauskaitės šokio spektaklis „Karmen“ kalba apie prigimties pasirinkimo nebuvimą ir scenoje į laisvę paleidžia stichišką moterišką energiją. Tai – Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro spektaklis ataka, kuriame liepsnojanti aistra virsta beprotybe, o pastaroji versdama peržengti visas ribas veda į pražūtį.

Kompozitorių Georges Bizet ir Radiono Ščedrino sukurta muzika su joje užkoduota grėsmės nuojauta ne tik lydi „Karmen“ veiksmo akceleraciją, bet ir tampa paties veiksmo dalimi. Modesto Pitrėno diriguojamas Klaipėdos kamerinis orkestras ir mušamųjų ansamblis „Giunter Percussion“ kaip muzikinė stichija dalyvauja lemtingame dialoge su šokėjais apie žmogaus prigimties jėgą ir silpnumą.

„Nenoriu kalbėti apie spektaklio siužetą. Ne jis svarbiausias, o energija, kurią sieksime išlaisvinti – būtent iš jos pliūpsnio ir augs prasmė. Per Karmen atskleidžiama moters stiprybė, vidinė energija, gebėjimas atlaikyti didžiausias gyvenimo audras“, – sako spektaklio choreografė ir režisierė Aušra Krasauskaitė.

Lietuvos nacionalinės kultūros ir meno premijos laureatas, Lietuvos nacionalinio simfoninio orkestro vyriausiasis dirigentas ir meno vadovas, vienas žymiausių šalies dirigentų, Modestas Pitrėnas paklaustas kodėl kartai iš kartos vis aktuali Karmen istorija užtikrina: „Su Karmen mes galime arba susitapatinti, arba jai oponuoti, bet vis vien turime su ja santykį. Net jei esame skirtingos lyties – laisvės, meilės, aistros ir neapykantos temos mums bus artimos, atpažįstamos“.

Pagrindinį vaidmenį spektaklyje atlieka Beata Molytė už Karmen vaidmenį nominuota „Auksiniam scenos kryžiui“. Trisdešimt metų baletui atidavusi šokėja savo lentynoje jau turi aukščiausią teatro meno apdovanojimą – „Auksinį scenos kryžių“ gautą 2008 m. „Kartais žmonės net nesuvokia turintys savyje slypinčių stiprybės klodų, kokius atrado Karmen. Tad mes tų „klodų“ ir neišnaudojame kasdieniniame gyvenime“,- tikina B.Molytė.

Beje, klaipėdietiška „Karmen“ versija neįprasta savo pastatymo scenografija – styginių ir mušamųjų muzikantai įsikurdinti ne orkestro duobėje, o specialiai virš scenos įrengtame balkone, dirigentui patikėta speciali aktorinė misija. Spektaklyje nepamatysite ir tradicinių ispaniškų sijonų ar rožių plaukuose. Čia viskas kitaip.. Ir tą išskirtinumą būtina pamatyti.

Spektaklį „Karmen“ Klaipėdoje galėsite pamatyti balandžio 13 d.