nepatogus kinas 2019

„Nepatogus kinas 2022“: filmų TOP10 + PROGRAMA

„Nepatogus kinas“ grįžta – su beveik 50 filmų! Sunku išsirinkti? Žemiau rasi „Miesto Žirafų“ TOP10 filmų, kuriuos privalai pamatyti!

Spalio 8-30 d. prie kino ekranų sukvies 16–asis tarptautinis žmogaus teisių dokumentinių filmų festivalis „Nepatogus kinas 2022“. Festivalis kasmet pristato ryškiausius dokumentinius filmus iš svarbiausių kino
festivalių ir tradiciškai žiūrovus kviečia pasikalbėti apie tai, kas yra išties svarbu – keliami nepatogūs, bet būtini klausimai. Šiemet žiūrovams siūloma beveik 50 filmų – nuo dokumentinių trilerių iki jautrių asmeninių istorijų. Tad ką iš tokios gausybės rinktis? Kad būtų dar paprasčiau,
„Miesto žirafos“ atrinko dešimt filmų rudenėjantiems vakarams kino teatre ar žiūrint festivalio filmus iš namų.

„Nepatogus kinas 2022“ PROGRAMA:

O žemiau – festivalio filmų TOP 10, pagal „Miesto Žirafas“:


Panų gauja

Panų gauja, rež. Susanne Regina Meures

9 iš 10 paauglių svajoja tapti nuomonės formuotojais. Keturiolikmetei Leonie tai pavyko. Šiandien mergina veiklos turi tiek, kad tėvai dukros „Instagramą“ pavertė savo etatiniu darbu. Gauti nemokamų drabužių ir sportbačių – smagu. Bet susikūrusi karjerą iš savo kasdienybės, Leonie atsidūrė nemalonioje padėtyje – užuot tiesiog buvusi paaugle, ji visą laiką turi demonstruoti, komentuoti, įkvėpti.


Nothing Compares

Nothing Compares, rež. Kathryn Ferguson

Plikai skusta moteris įžengia į sceną ir sausakimšame stadione pasigirsta kurtinantis nepatenkintos minios rėksmas. 90-taisiais Sinead O’Connor buvo viena kontroversiškiausių ir labiausiai nesuprastų pop atlikėjų pasaulyje, išsiskirianti savo aktyvistinėmis provokacijomis.
Stiprus atlikėjos balsas ir dar stipresnė nuomonė – ji taip pranoko savo laiką, jog pasaulis jos vis dar nepasivijo. „Aš nenorėjau būti pop žvaigžde, aš tiesiog norėjau rėkti,“ – yra sakiusi 90-ųjų muzikos ikona.


Marmuro travelogas

Marmuro travelogas, rež. Sean Wang

Kelionė prasideda viename iš Graikijos karjerų – jame iškasta uoliena gabenama į Kiniją. Čia vietiniai amatininkai marmurą paverčia antikinėmis skulptūromis, kurias perka turtingi pirkėjai iš viso pasaulio. Iš marmuro likučių kinų fabrikuose gaminami suvenyriniai magnetukai, kurie keliauja atgal į Graikiją (taip, tie patys, kuriuos turite ant savo šaldytuvo). Ši vizuali odisėja kupina spalvingų personažų, absurdiškų situacijų, ironijos ir įdomių istorijų.


Mes susipažinom virtualioj realybėj

Mes susipažinom virtualioj realybėj, rež. Joe Hunting

Tai yra, ko gero, pirmasis filmas, nufilmuotas vien virtualioje realybėje. Šiame pasaulyje gali pavirsti katiniuku. Arba princese. Arba elfų kariu. Čia susirinkusiems tai visai nejuokinga – jie į antrąjį savo gyvenimą žiūri labai rimtai. Ir tai jiems – kur kas daugiau nei žaidimas. Virtualybėje jie įveikia savo baimes, atranda naujų draugų ir perlipa ribas, stabdančias juos tikrovėje. Filmas atviras ateičiai – VR revoliucija jau čia.


Aalto

Aalto, rež. Virpi Suutari

Aalto, rež. Virpi Suutari

Alvaras Aalto yra vienas esminių skandinaviško dizaino ir vienas didžiausių moderniosios architektūros kūrėjų. Šis pasakojimas atskleidžia Alvaro ir jo žmonos bei bendražygės Aino ypatingą meilės istoriją, o taip pat juos jungusį begalinį tikėjimą žmogumi. Pradėję nuo baldų dizaino, jie kopė milžiniškų architektūrinių projektų link.

„Aalto“ yra vienas iš 6-ių ypatingos programos filmų, kuriuos „Nepatogus kinas“ rodys neatrastose Kauno modernizmo erdvėse. Ir tai bus ne tik filmai – prieš pat seansus žiūrovai susipažins su pastatais, kuriuose rodomi filmai, o po jų susitiks su kino kūrėjais, architektūros profesionalais ir istorikais.


Nučiuožę

Nučiuožę, rež. Peter Day

Du paaugliai internete parkūrina medžiodami sekėjus. Triukai vis aštrėja: ar jiedu greičiau taps „viral“, ar nusisuks sprandus? Filmuojant parkūro triukus, kas kartą namų stogai privalo būti vis aukštesni, o krytis – vis didesnis. Vaikinai tikisi iš to uždirbti milijonus. Bet kol kas visus uždarbius tenka atiduoti policijai mokant viešosios tvarkos pažeidimų baudas. Ilgainiui nerūpestingas šokinėjimas priveda prie traumos – abu vaikinai skirtingais būdais privalo išmokti ne vien bėgti nuo problemų, bet ir jas spręsti.


Skaityti toliau
Puslapiai: 1 2